Práci, kterou do konce června dělaly externí firmy, zastanou sami pracovníci magistrátu.
Co tomu předcházelo?
„V letech 2010 až 2014 platila smlouva, která zahrnovala nejen provoz, ale i dílčí rozvoj portálu (například rozvoj aplikací, infrastruktury, serverů, plnění obsahů, podporu proti útoku hackerů a podobně), a magistrát platil 1,9 milionu korun měsíčně,“ uvedl mluvčí Prahy Vít Hofman.
Od letošního dubna do konce června se tyto měsíční platby snížily na 600 tisíc korun. Snížení nastalo proto, že smlouva v dubnu skončila a do června byla prodloužena jen proto, aby se zaměstnanci úřadu mohli připravit na samostatný provoz.
Měsíční částka za provoz webového portálu je na dnešní dobu až neuvěřitelně vysoká.
Webové stránky města od roku 2010 spravovala společnost Corpus Solutions a. s.
Možná to ale není konečné řešení
Praha chystá systém, nyní s pracovním názvem „Prague market“, který bude občanům umožňovat hradit poplatky městu (např. za psy) online z domova. a na něco takového si zaměstnanci netroufají. „Město není programátor, nemůže takové věci dělat samo,“ dodal zastupitel Tomáš Jílek.
Jestli je samospráva webu pouze přechodnou záležitostí, nebo se najde jiný způsob řešení, tak ukáže až čas.
Další problémy v oblasti IT na rozuzlení čekají
Podle serveru Praha.idnes.cz čeká pražský magistrát vyřešit ještě šestnáct průšvihů v celkové hodnotě cca 150 milionů korun.
Mezi ně patří například obnova techniky, nákup servisu pro databázový systém Oracle, nákup licencí Microsoft Office či třeba dohoda na dalším chodu ekonomického systému, který dodává společnost Gordic.