Aktivnější ale musí být především státní správa, která stále ještě velmi výrazně využívá papírovou formu, místo aby nabídla občanům více služeb online.
V digitálním rozvoji se ČR umístila na celkovém 17. místě ze všech členských států. Pokud jde ale o služby státní správy, je až třetí od konce.
„Je docela jednoduché zlepšit tuto pozici v našem seznamu, pokud veřejná správa nabídne více služeb českým občanům,“ uvedl Ansip.
Pouze čtrnáct procent internetových uživatelů v Česku si s úřady vyměnilo formuláře elektronicky.
Úplně opačný výsledek je naopak v hodnocení malých a středních podniků. „Malé a středně velké podniky v Česku prodávají online velmi agresivně, a proto má třeba v této sféře Česko první místo,“ uvedl Ansip.
To, že je v plánu ČR postupně státní správu otevírat a posilovat elektronickou komunikaci, už je delší dobu jasné. Vyplývá to ze všech debat i dokumentů, které k tomu byly vytvořeny.
Protože se to ale z hlediska legislativy velmi vleče a hledání nejlepšího možného řešení je asi ještě velmi daleko, nezbývá těm, kteří v této oblasti chtějí vyvinout nějakou snahu, aby se do toho dali sami a ukázali ostatním, že pokud se chce, jde všechno.