V současné době postupně dochází k expiraci certifikátů vydaných Certifikační autoritou SZR pro jednotlivé orgány veřejné moci (OVM).

Slouží k identifikaci a autentizaci jednotlivých agendových informačních systémů (AIS) vůči Informačnímu systému základních registrů (ISZR).

AIS s certifikátem, kterému vypršela doba platnosti se nemůže platně připojit k produkčnímu prostředí základních registrů a čerpat potřebné údaje. Správa základních registrů proto každému OVM zasílá 2,5 měsíce před expirací certifikátu emailové upozornění s návodem k dalšímu postupu.

Platnost certifikátu pro každý AIS nelze prodloužit, vždy je třeba zažádat o nový. Nový certifikát je možné nechat vystavit a nainstalovat bez čekání na expiraci stávajícího certifikátu, který bude ukončen automaticky a není třeba jej zneplatňovat.

Více informací si můžete přečíst v Příručce pro obce.

Pro získání nového certifikátu je nutné pro daný AIS vyplnit formulář žádosti o registraci AIS, jako přílohu připojit vygenerovanou technickou část certifikátu a vše odeslat do datové schránky s ID jjqjqih.

Vydávání certifikátů Certifikační autoritou SZR se řídí Certifikační politikou SZR.

Žádost o certifikát podává OVM pro konkrétní AIS. Podáním žádosti o certifikát se OVM zavazuje dodržovat podmínky Certifikační politiky SZR a Bezpečnostní požadavky na AIS pro připojení k produkčnímu prostředí základních registrů.

Více informací k certifikátům a připojení AIS

Zdroj:

Autor Redakce